Navigace
Obsah
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Krach cestovní kanceláře v zahraničí
3. Pojmenování (název) životní situace
Krach cestovní kanceláře v zahraničí
4. Základní informace k životní situaci
Pomoc při krachu cestovní kanceláře, jenž postihl občana České republiky v zahraničí.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
V této věci jedná občan České republiky - klient cestovní kanceláře, který byl krachem cestovní kanceláře v zahraničí postižen, příp. osoba blízká.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
V případě krachu cestovní kanceláře se může občan České republiky obrátit na představitele cestovní kanceláře (delegáta) či jeho zástupce v České republice.
V případě, že cestovní kancelář není ochotna nebo schopna dále plnit své závazky vůči klientům, případně řešit jejich krizovou situaci, může se občan České republiky obrátit (se žádostí o pomoc nebo o poskytnutí informací aj.) na zastupitelský úřad České republiky v zemi svého pobytu.
Před cestou doporučujeme - přečíst si informace o cestování s cestovní kanceláří, které naleznete na internetových stránkách Ministerstva pro místní rozvoj České republiky.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Telefonickým či jiným spojením s místy uvedenými v bodě 08.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Občan České republiky se může obrátit na:
- cestovní kancelář - jejího představitele (delegáta) či jeho zástupce v České republice,
- svou pojišťovnu,
- zastupitelský úřad České republiky v zemi svého pobytu.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Je třeba mít k dispozici doklad totožnosti, z něhož vyplývá, že je žadatel o pomoc státním občanem České republiky.
Dále je třeba doložit voucher, resp. doklad o úhradě služeb zkrachovalé cestovní kanceláře, popř. smlouvu uzavřenou s touto cestovní kanceláří.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Za pomoc spočívající v poskytnutí rady, informace nebo zprostředkování kontaktu (za účelem řešení této životní situace) oslovené úřady poplatky nevybírají.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůta pro vyřízení žádosti o pomoc není stanovena.
Pomoc je poskytována tak, aby byla efektivní.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Ostatní klienti zkrachovalé cestovní kanceláře, další zmocněné osoby, např. pojišťovna, různé subjekty turistického ruchu v dané lokalitě, přepravní firmy apod.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Doporučuje se - aktivně usilovat o kontaktování odpovědných pracovníků cestovní kanceláře s cílem jejich veškeré možné součinnosti při řešení situace klientů.
Žadatel o pomoc poskytuje součinnost dle požadavků osloveného úřadu.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu místa uvedeného v bodě 08.
28. Popis byl naposledy aktualizován
03.08.2015
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.